tisdag 3 mars 2009

Wonderful Copenhagen

Idag e de segt......
Spelade golf igår på förmiddagen och åkte vid 4-tiden på eftermiddagen till Köpenhamn för att det var KULTURNATT. (www.kulturnatten.dk) riktigt härligt. Massor med öppna portar till diverse olika kulturella byggnader, museer, kyrkor gallerier och affärer. Åt en god middag och drack den första ölen för kvällen. Jättegod mat och ölen satt som en vattenspridare på en torr gräsmatta.
Gick o gick o gick - kollade affärer, hittade nya kvarter som jag aldrig varit i förr. Satt ner på ett ställe (dom spelade härlig jazz innanför dörrarna ) och njöt av nästa öl. Vädret var helt sagolikt men puben/rest hade ändå härliga plädar som gästerna kunde svepa runt sej.
Gick o gick igen - hittade en affär som skyltade med exakt ett sådant skrivbord som jag vill ha - så jag får ta bilen nästa helg kanske o köpa mej det lilla vita skrivbordet.
Blev jättesugen på en "levande" glass - så det blev nästa stopp, två kulor glass, vispgrädde och en krossad gräddbulle på toppen - danskarna dom kan dom. WOW - det smakade helt oltroligt gott. En flaska köpevatten slank ner oxå - sen började det bli sent o kl. 23-nånting satt jag på tåget tillbaka till Malmö igen. Hemma strax före ett och rätt i säng. Benen var jättetrötta - och det är dom fortfarande - fast det brydde jag mej inte om idag - jag räfsade lite i trädgården i solskenet.
Nu e de snart kväll.....kyckling väntar senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar