tisdag 3 mars 2009

Igår var det fest.....

2008-09-21 17:36:29
jag är ingen festprinsessa - men igår var jag på fest. Sittande bord - 36 personer och bordesplacering.
Kusinet fyllde 60 och festen var hemma hos henne och hennes sambo. Otroligt gott och trevligt. Massor med mat (kall bufé) och massor med gott vin. Ja - jag antar att det var gott eftersom folket drack massor.
Själv stog jag över eftersom jag dels inte brukar dricka speciellt mycket, dels för att jag kört dit (ca 3 mil hemifrån) och jag ville ha min bil hem.
Har aboslut inga problem att inte dricka - tvärtom - man både ser och hör bättre om man e nykter.
Och jag har dessutom den fördelen att jag inte BEHÖVER alkohol för att varken ha eller va trevlig(t).
När kl. var runt 2 så var det dags att vända mot hemmet och jag erbjöd en kusin med fru att åka med eftersom de bor i "min" stad. Trevligt att ha sällskap dessutom.
Dom bjöd in mej en stund och vi kollade på en inspelning gjord på årets malmöfestival där deras dotter uppträdde på stora scenen på stortorget. WOW - hon var jätteduktig och dessutom otroligt söt.
Hemma omkring 3.30 och somnade med ett smil.
HOME SWEET HOME.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar