lördag 7 mars 2009

BRIS Barnens Rätt I Samhället

Godkväll........eller???......jag blev upprörd ikväll (igen). Nyheterna säger att barnen idag - dom som mår dåligt är lika många som för 30 år sedan - då B RIS kom till för att GE BARNEN SIN RÄTT I DAGENS SAMHÄLLE.....Vad är det som vi gör som e så fel? Är det materialismen som är den stora boven. Mammor som inte är hemma - och inte pappor heller för den delen. PENGAR PENGAR PENGAR - allt är så dyrt - alla ska ha ha ha ha - mobbing om du inte är som "alla andra" - föräldrar finns inte för barnen längre - dom har sina egna problem att ta itu med - men vad är viktigare än barnen.
Vi bråkar, vi är avundsjuka, vi stjäl, vi bråkar, vi super, vi knarkar, vi rånar, vi våldför oss på det ena och det andra.......HUR SKA VI KOMMA UT UR DENNA HEMSKA TILLVARON? ALLA ÄR UPPTAGNA AV SITT EGET - MEN VEM TAR HAND OM VÅRA BARN? Jo dom lämnar vi bort, dagis, fritis, grannar, mm mmVems är ansvaret för våra barn?jag bara undrar - vad ska vi ta oss till - jag vill göra något - men var ska jag börja?
LÄS och låt mej veta om jag har er med - om vi tillsammans kan göra något för alla barn i världen som det är synd om - och nu menar jag inte bara de fattiga - utan de lessna och rädda.......förtryckta, slagna, ignorerade, mobbade........mfl.
Kram till er/Anel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar