måndag 16 mars 2009

här går det undan......får väl tycka synn om mej själv då

2009-01-24 11:43:25(ändrat 2009-01-24 17:25:01)
efter en kanondag i går vaknade jag i morse genomförkyld......Vicks fram ur badrumsskåpet - smörja in bröstkorg och näsa - näsdroppar - pappersnäsdukar - och så morronkaffe förstås.
Av någon anledning köpte jag massor med "ansiktsservetter" - såna i låda - jag använder alltid såna till näsdukar - igår när jag var och handlade - dom kommer väl till pass idag - följer mej som en hudvalp - näsan rinner - tork tork tork.......
O jag som skulle på barndop idag - men se det fick jag ringa återbud om - inte vill jag snora ner alla - och inte minst den lilla tjejen som ska få sitt namn idag offentliggjort: VILDA - lugnare baby får man leta efter - kan ibland tycka att dagens namn är underliga - vem i min generation vill ha barn som heter VILDA och som är lugnet själv?
Men - nu är det inte jag som bestämmer - o tur e ju det - för då skulle alla barn heta: Maria, Anna, Pia, Maggan, Gittan o såna som jag är van vid. Kanske Clara - min mormor hette det - och jag tycker det är fint.

Nu blir det soffläge i stället - golf från Quatar där Stensson ligger bra till.
Jag ber att få återkomma./Anel

2009-01-24 22:25:18
Ingen kul dag - o inga uppmuntringar här på hela dan - sjuk som jag är....oj oj ojtur man kan få dan å gå - lägga patiens........läsa andras bloggar.....laga GOD middag......kaka till kaffet - och massor med GOLF (e ni trötta på mitt eviga golfsnack???)

Nu är det i alla fall dags igen från Kalifornien - så nu loggar jag ut - sen knyter jag mej och hoppas må bättre i morron......snörvel snörvel från snoriga Anel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar