tisdag 3 mars 2009

SICKEN VICKA.......

Trodde man skulle ha helgen att vila upp sej på - - men ack ack ack - - så har det inte alls blivit.
Min gamla mor som bor 10 mil härifrån och som faktiskt bor hemma i sitt hem fast hon är 90 har av olika anledningar fått två besök av mej på en vecka. Första besöket (förra lördagen( städade jag huset från golv till tak - hemtjänsten i all ära - men inte kan dom städa inte. Mamma njöt naturligtvis där hon satt och kunde prata med mej i flera timmar. Vi gillar varann - hon o jag.
Sedan handlade jag och lagade en god middag som vi båda njöt av med varsin lättöl. MUMS - Kul att se att mamma äter när hon har "trevligt" sällskap. (*S*)
Home sweet home när jag var hemma vid 19.tiden - slocknade vid TVn naturligtvis. Söndagen gick väl åt till egen städning kan jag tro.
Sen var det job job och job fram till torsdag då jag hämtade min i stokholm boende dotter på centralen och vi körde hem till mitt hem och hade en mysig kväll tillsammans - hon var i skåne av olika anledningar - och på fredagen bar det iväg igen till lilla Mamma.
Hade köpt färsk torsk och rensad sill med mej för det hade hon beställt. Inte lätt för en 90-åring att få tag på färsk fisk mitt inne i landet - i synnerhet som hon inte går ut ensam.
Denna gången vill jag hjälpa henne med städning av samtliga garderober i sovrummet - och jag hade svarta plastsäckar med mej - visste ju att det fanns "skräp" där inne. Tog hela dagen och mamma var med och godkände alla "släng-objekt".
När jag var i byn o handlade senare så passade mamma på att skrapa potatis och fixa fisken - paneringen var färdig när jag kom tillbaka - så vi lagade middag tillsammas och åt med god aptit.
Sen drack vi kaffe och kl hade hunnit bli över 18 när jag styrde bilen mot hemmet igen. Kom in i det värsta regnväder jag sett och upplevt - fick stanna och invänta framfarten - och var hemma runt 19.45.TRÖTT!!!
Kl. 21.30 kom min inneboende - första natten hon skulle hyra mitt gästrum - och det tog ju några timmar innan hon installerat sej och vi kunde släcka ner huset och sova. klockan ringde 6 - hade lovat att jag skulle guida henne till hennes jobb - inte lätt att hitta i en ny stad. Sagt o gjort - det gick lätt.
Sen tankade jag bilen o styrde mot Lund där jag hämtade upp dottern hos en kompis + kompisen och vi körde till ULLARED - ja ni läser rätt - ULLARED. Ett nöje (ja just nöje) som dottern och jag delar med just denna lördagen 4000 andra människor. Det var inget nöje denna gången.......Oj oj oj så mycket folk - gick inte att komma fram nånstans nästan. Men på med glada minen och vi bestämde tid o plats för möten inne i varuhuset lite då o då - gick absolut inte att gå tillsammans - men vi fick vad vi hade skivit ner på våra listor + lite till naturligtvis och kl. 16 gick vi mot de ormliknande köerna (det finns 60 kassor............) till kassa nr. 53. Det tog en timme att komma fram men vad gör det i trevligt sällskap.
En snabb kopp kaffe innan vi i ösregn styrde min bil mot Skåne. Hallandsåsen var inte rolig - tungt lastade som vi var ville bilen inte komma över 80km/tim - inte min stil av körning precis........Men vad kunde jag göra mer än att önska mej en BMW.
Släppte av tjejerna i Lund och styrde hem. SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖNT att vara hemma. Packade upp - lagade SNABBT 3 wienerkorvar i bröd - drack Cola light och sov kl. 22.
Vaknade nu i morse kl. 8 ÖSREGN och BLÅST - det blir till att stanna inne o greja med nåt idag. I morgon väntar jobbet och jag ber att få återkomma här med en ny story en annan dag./Ciao Anel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar