lördag 7 mars 2009

skulle gärna bjuda.....

..........någon på lutfisk i kväll....men jag känner inte en enda mer än mej själv som ÄLSKAR LUTFISK.........Jag kommer ändå att koka (i micron) min lutfisk och koka min vita sås och koka mina potatisar och koka små gröna ärtor och mala svartpeppar över alltihopa och öppna en kall öl och NJUUUUUTA för fullt.
När jag var barn åt vi lutfisk hos mina morföräldrar den 19 december varje år - då fyllde morfar år. Hemma serverades inte eftersom min pappa och en av systrarna INTE åt denna delikatess.....hmmmmmmm
Men jag lagar det en gång om året till mej själv - och jag har inte hunnit innan - julen var jag ju bortrest - så idag blir det av.
ni som gillar lutfisk kan ju tänka på mej där jag sitter o NJUTER.....
Kram på er/Anel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar