lördag 7 mars 2009

När det våras i skåneland........

...ja då är det snökaos någon annanstans.
Kanske lite överdrivet - men snö finns här ingenstans. Däremot har mina påskliljor kommit upp ett par centimeter, snödropparna blommar utanför terassdörren och små små videkissar växer på säljträdet vid entren.
Jag ska dock inte ropa HEJ - för vi har fått bakslag förr - men just idag känns det vårlikt - solen lyser igenom ibland och trädgården får besök av några katter som gottar sej på mina slipers i solen.
Måste säga att det kliar i fingrarna att få gå ut o röja bland gamla löv och annat som samlats - men se det går inte alls - alldeles för tidigt - men jag kan ju sitta o titta i frökataloger på nätet och bestämma vad jag vill ha för färg i lådorna detta året.
Nu tillbaka till TVn och dagens golf från Quatar. Stenson ligger 2:a-håller tummarna.
Kram på er - våren kommer tids nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar