tisdag 3 mars 2009




Man eller kvinna i köket
2008-09-02 19:12:23
Hmmmmmmm - nu e ja rätt nöjd faktiskt.....I början av maj i år bestämde jag mej för att renovera mitt kök (with a little help form my friends). Det var ett 60.tals barkök som innebar att jag var tvungen att gå ut ur köket för att komma runt "baren" och till köksbordet. Det hängde skåp från taket över "baren" och det var lite arbetsyta vid matlatning. Ner med skåpen som modifierades och sattes fast på långväggen. Jag slog sönder "baren". Körde till IKEA o handlade två moduler (800 mm) med 3 lådor i varje. Sen satte jag ihop dom - tänk vad man kan om man bara ger sej FAN på det. (Var fanns HAN? Jag skulle ha uppskattat att ha en "egen " man vid min sida - då och nu)Köpte ekparkett (äkta) - och hjälpte till att klicka dit det (25m2) DET BLEV BARA SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ SNYGGT. Tapeterna skulle NER - men de satt som berget - och det hjälpte varken med vatten eller ånga - det tog 2 dagar att ta ner. FICK TACK O LOV HJÄLP. UPp med fräscha moderna strukturtapeter som jag (JAG ensam) målade i en lattefärg. Nu såg skåpluckorna inte så fräscha ut. Kollade annonser o fann ett sprutmåleri som var både billiga o fantastiskt bra. De hämtade luckorna och kom med dom efter 5 dagar. SERVICE till 1000.Jag tog fram min trådlösa borrmaskin och börrade nya hål till de nyinköpta handtagen. Hade dessförinnan spacklat igen de hål som inte skulle användas och målaren gjorde ett super jobb - det syns inte. Fram med trådlös lite skruvmejsel och vips så satt den nya moderna handtagen på plats. Taket såg inte så bra ut i allt detta nya. Sagt o gjort: ringde målaren som kom å vittade taket. Sicken skillnad........Nya gardiner, ny "duk" på bordet och nya mattor på golvet = SUPERSNYGGT KÖK.....JAG ÄR STOLT ÖVER VAD JAG ÅSTADKOMMIT!!!!!!!! Man (kvinna i detta fallet) kan om hon vill./Anel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar