tisdag 3 mars 2009

När natten blir till dag
2008-09-01 14:41:41
Tid tid tid - vaken eller sovande - ibland går de ihop - somnar med lurar i öronen och en bra bok läses av Krister Henriksson. Jag sover emellanåt o behöver "spola" tillbaka CDn för jag märker när jag vaknar till att jag missat 2 kapitel. Ett härligt sätt att "läsa" en bra bok.Stoppar ner CDspelaren i fickan på morgonen och går omkring med Krister Henriksson i öronen medan jag gör frukost och bäddar.Han får följa med ut i trädgården - det går faktiskt lättare att måla trädgårdsmöbler såhär. Boken ar fascinerande - kan inte sluta lyssna. OK - han får väl följa med på IKEA då. Det är en del som behöver fyllas på i förrådet av ljus och servetter mm.Hemkommen för en stund sedan - fortfarande med lurar i öronen monterar jag ihop en härlig taklampa som jag inte kunde motstå. Nu sitter den i taket - jättefint.Dags för eftermiddagskaffe - Krister Henriksson vill nog inte ha - så han läser vidare och jag riktigt njuter av att ha en veckas semester så här på sensommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar