tisdag 27 april 2010

erbjuden jobb..........


Tänk.......igår blev jag erbjuden ett nytt jobb - i min ålder........jag som just gått i pension. Inte dåligt tyckte jag,
Dock har jag idag skrivit o tackat NEJ TACK till detta jobb. Använde kvällen igår och lite idag till att tänka igenom: VAD VILL JAG?? Och inte är det att jobba inte. Nej tack - jag får min första pensionsutbetalning den 18 maj - den ska jag nog lägga i en skål o spara till en dag jag verkligen behöver dom pengarna.
Att bli uppsagd från sitt jobb - som jag blev för snart 1,5 år sen är inget kul för de flesta. Men jag vände på steken o tänkte: Vilken förbannad tur jag har som vid 61 års ålder blir utkastad i värmen o kan bestämma själv vad jag vill o inte vill. Tyckte att jag gjort mitt i arbetslivet. Nu var det MIN TUR.
Så OK - visst har jag fått a-kassepengar (inte mycket att hurra för men ändå) i 300 dagar. Och visst har jag "sökt" lite olika jobb som jag inte "fått". Men nä - inte min grej längre. jag känner att friheten är såååååååå mycket viktigare. Så i januari bestämde jag mej: NU PENSIONERAR jag mej.

Inga fler nervösa samtal från herrn på Arbetsförmedlingen. Sicken myndighet .........inget kul att varken besöka dom eller prata med dom in telefon - allt ska dom veta o allt ska dom lägga sej i. Ingen frihet här inte.

Nä - nu får det räcka. Ska beställa nya visitkort på Vista Print med titel: PENSIONÄR!!! rätt o slätt.

Nu kan jag ägna mej åt min loppis utan att behöva oroa mej - nu kan jag spela golf utan att DOM från arbetsförmedlingen ringer på utslag nr. 3. NU ÄR JAG FRI!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar