lördag 3 april 2010

Var sak har sin tid


NU ÄR DET VÅR

Har funderat mycket på det där med permanent loppis tillsammans med 15 andra i en mörk källarlokal över vår o sommar. Det låter väl inte som optimal lycka eller hur?

Nä det tycker inte jag heller. Kom på detta i början på mars o bestämde mej för att lägga ner inneverksamheten totalt och i stället flytta ut i solen på söndagarna (när jag har lust alltså). Sagt o gjort, jag ringde kommunen och beställde en permanent plats på Malmös Drottningtorg - passande namn för en loppisdrottning eller hur?

Jag fick nr. 20 - samma som min ålder - så jag förstod att jag gjort alldeles rätt när jag bestämde mej för detta.

Så kom då sista dagen för inneloppisen och jag skulle packa ihop ALLA mina vackra saker som jag så noga valt ut och så varsamt packat ner och upp på mina hyllor och bord. Det var inte lite saker upptäckte jag. Men jag är ju den jag är - ger mej inte - ensam e stark o allt de där.....

PACKA PACKA PACKA - många banankartonger åkte på vagnen o ut i bilen som helt plötsligt blev proppfull. OK - jag får väl köra två gånger hem då tänkte jag igen. Så iväg med ett lass och tillbaka o lastade in nästa och precis när klockan var 19 i onsdags då var bilen fullproppad och mina bod och hyllor tomma. Det enda som inte fick plats i bilen var ett underbart vackert the-rull-bord som jag sålde till en kille på loppisen. Sålde en del annat oxå denna sista onsdag så jag var helt nöjd med den dagskassan.

Hemma igen o lasta ut och in i huset - skulle ha större hus tänkte jag - men nu är det så att det ska jag inte alls. Nä nä nä - nästa år ska jag ha sålt undan och fått in en skaplig slant och då går flyttlasset till STOCKHOLM och min dotter (nä - jag ska inte bo hos henne utan i EGEN lägenhet vid vattnet).

Vi längtar båda att helt enkelt kunna umgås utan att behöva åka varken tåg eller bil eller flyg - bara dyka upp på en förmiddagfika - gå på loppis eller en tur på stan.

DET SKA BLI HÄRLIGT!

Nu är det påsk o jag önskar er ALLA en GLAD PÅSK och på återläsande snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar