måndag 5 april 2010

Drottningtorget hade loppispremiär..........nästan


Den 4 april - igår alltså - var det premiär för årets loppmarknad på drottningtorget i malmö. Hade bokat plats (för hela säsongen....) och packade bilen redan på lördagen för att kunna köra iväg tidigt på söndagsmorgonen till torget vid kanalen.

Halv åtta satt jag med nosen in mot stan - lite kyligt i luften med det var helt OK. Det syntes inte något av det regn som dom "lovat". Kl. 09.00 hade jag de flesta lådorna och klädställning och bord på plats och började packa upp.

Reglarna säger att ingen får packa upp före 9 - så det var bara att "lyda". Det var inte många utställare som infunnit sej - kanske 20 av 110 - men det var ju bara en fördel för mej. Folk började skockas genast framför mitt bord och nu var det business som gällde.

Efter kanske 30 minuters konstant försäljning började det stänka (regn alltså). Men vad brydde jag mej om det - det var bara att gilla läget - i alla fall tills vidare. 100 minuter senare ville köparna inte vara på torget längre - regnet forsade nu ner - och "dagskassan" var helt otrolig. Snabb nerpackning och då upptäckte jag att JAG hade oxå blivit våt - + alla mina tidigare så väl inpackade sajer flöt omkring nästan.

OPS.......ner med sak efter sak i blöta banankartonger o IN I BILEN snabbt. Tog några minuter - men kvart i 11 satt jag i bilen - blöt men på ett strålande humör och med pengar på fickan.

Hemma fick jag klä av mej ALLT - hänga upp både kläder och mej på tork och sedan ta itu med mina i all hast nerlagda saker. UPp med allt och torka torka torka. Allt fick stå på hyllor i förrådet och allt blött tidningspapper åkte i soptunnan.

Idag har jag packat ner allt igen - i nytt papper o i torra kartonger - för nästa söndag är det dags igen.

En otroligt rolig söndagsmorgon - såna vill jag ha fler - fast UTAN regn.

VÄLKOMNA TILL DROTTNINGTORGET i malmö på söndagarna kl. 09.00.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar