fredag 14 maj 2010

Rensning o försäljning


De två går hand i hand här hos mej - rensningen och försäljningen alltså. Nästan varje dag hittar jag saker hos mej själv som jag inser att "om jag inte använt detta på de senaste åren - ja då kan lika väl någon annan få njuta av det".

Igår var det bakluckeloppis en lite bit härifrån - har varit där tidigare men då var vädret mycket mycket kallt och inte mycket folk och inte mycket fick jag sålt heller.

Igår var vädret lite varmare men inte var det sommarvärme inte. Pratade med väninnan som oxå tänkt stå där vid 8-tiden på morgonen o vi bestämde: NEJ - inte i detta vädret - vi kör dit o kollar läget istället - kanske hittar vi något vi vill ha.

Sen tänkte jag till: Va f...n...... - proppa bilen full med trädgårdsakerna i förrådet som du inte behöver (jag ska ju flytta till stockholm nästa år.) Sagt o gjort - krattor, räfsor, hackor, baden-baden mm mm lastades in och iväg för mötet med min kompis. Hon hade fått samma tanke o hade bilen full - så vi betalde 100:- som det kostar att stå - och sen var det försäljning som gällde.

Kom hem med massor med kronor istället för stolar, räfsor, hackor o annat - så det blev en jättebra försäljning - för oss båda.

Hem o satte upp benen i soffan o rörde mej sedan nästan inte på hela kvällen. Somnade där o vaknade vid 23 - flyttade kroppen in i sängen o vaknade 8.30 i morse.

Skulle iväg o spela golf - men oj oj oj - 8 grader - nä - det är inte golfväder för denna här damen - så nu har jag rensat ogräs istället o nu ska jag värma lite soppa för denna frusna kropp är hungrig o kall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar