måndag 2 augusti 2010

tänk så mycket man har som man inte använder



idag hittade jag en annons om en familj som ville starta loppis. Dom efterlyste loppisprylar och det måste varit meningen att just jag skulle läsa denna annons - för e de nån som har loppisprylar som jag inte vill/kan sälja så är det JAG.

så - jag kontaktade familjen och vi bestämde att dom skulle komma hit i slutet på veckan o kolla de saker jag har som jag av olika anledningar inte kan/vill ha kvar. Dels ska jag ju flytta förhoppningsvis före jul, dels har jag ju ett visst sortiment nu på min egen loppis - jag vill helst syssla med glas, porslin och keramik.

jag tog på mej slängglasögonen och gick ut i förrådet o började sortera, sortera och sortera. På mindre än en timme hade jag fyllt 5 st banankartonger med sånt som jag inte vill/kan ha kvar.

nu hoppas jag bara att familjen som kommer hit verkligen kommer hit och att dom vill ha alla mina välfyllda banankartonger. jag har talat om att jag oavsett vad det är - billigt eller dyrt - vill ha 5 kronor per "sak". det finns ju en del som är värt 20 gånger så mycket o mer - och det finns det som kanske inte är värt mer än en krona eller två. dock är jag helt övertygad om att om dom köper alltihop och säljer det på sin loppis så kommer dom - precis som jag - att göra en bra vinst.

Håll nu alla era tummar att dom kommer o tar med sej alla 5 banankartongerna.

Jag återkommer med besked.........

2 kommentarer:

  1. Slängglasögonen...haha det var bra. Dom måste jag ta på mig imorgon när jag förhoppningsvis är bra i ryggen och tänkte städa/slänga i min garderob.
    Jag är också mest intresserad av glas, keramik och porslin.
    Smart tycker jag att ta 5:-/sak, gagnar nog er båda. Jag håller tummarna att dom köper dina fyllda kartonger.

    SvaraRadera
  2. Hej Anna -- nä det var inga trevliga människor som kom - dom erbjöd mej 200:- för alla 6(det blev 6) - och det skulle kanske innebära 20 öre per sak eller nåt - - oförskämt.....So adjöss med dom. Jag kommer att ta med sakerna o lägga i en stor korg - vecka efter vecka och sälja för 5:-/st tills det är slut.
    Hoppas du hittade glasögonen o fick fint i garderoben.
    KRAM LENA

    SvaraRadera