söndag 8 augusti 2010

och över alltihopa lyser MODER SOOOOOOOOL



Fast inte idag.....Körde ändå iväg till Drottningtorget som jag gör varje tidig söndagmorgon.

Paret som var här häromdagen ville ha alla mina saker för TVÅHUNDRA KRONOR. Hur fräck får man va? Hur fräck som helst tydligen. Men hon här - hon ville inte sälja sej för det priset så dom fick gå igen.

DÅ bestämde jag mej: Nästa loppis ska jag bara ta med sånt som jag egentligen inte vill sälja - bara 5:- och 10:- per styck-saker.

Sagt o gjort - idag tog jag med en hel mangelkorg full med "stuff". OCH SEN KOM REGNET!

Jag stannade på torget - packade inte upp en pryl utan la presenningar över korgen och kläderna.

Väntade o väntade - och se - där kom den - SOLEN - och jag packade upp och på en liten stund hade jag sålt för 150:- och sen kom regnet igen.

Endast en liten liten liten mängd blev såld - men jag fick i alla fall in nästan hela summan (200:- som dom ville betala) för de få saker jag sålde - så jag är nöjd.

På lördag är det bakluckeloppis här ute där jag bor - så då tar jag med sakerna igen - låter mina fina prylar vila ett tag o tar tag i skräpet som jag kallar det. Men det är ju inte skräp - det är bara saker som jag inte längre vill befatta mej med - men det finns andra som vill - o se slänga - nä - det är inget för mej.

I oktober (16 och 17) är det jätteloppis på Europaporten här i Malmö - jag har bokat bord o då ska det säljas VACKRA härliga saker.

Nu är det golf på TV - så - på återhörande.

LENA

1 kommentar:

  1. 200 kr var väl ett skambud! Bättre var det att sälja var sak för sig. Och slänga ska man inte göra...alltid är det någon annan som vill ha det man tröttnat på själv. Bakluckeloppis är kul!

    SvaraRadera