söndag 22 augusti 2010

Nu e de klart...........


Det tog tid - det som bara skulle ta 3 dagar. Men alltid är det något problem när man ska renovera - det trodde jag ju oxå - men hoppades slippa.

Denna gången var det blandaren i badrummet som inte ville låta sej bytas ut utan fajt. De som renoverat före mej hade kaklat utanpå fästena och nu var killarna tvungna att riva kaklet för att kunna få loss blandaren - inte kul - för nu fick vi ju kakla om oxå - ovanpå allt annat.

En sak var bra i alla fall i allt elände. Jag hade massor med kakel över från förre ägaren - så det problemet löstes snabb - det var bara problem att få tiden att räcka till för hantverkarna som hade annat planerat och jag fick stilla vänta.

Tänk att inte ha dusch på 10 dagar - då e de bra att mormor lärde mej för över 60 år sedan att tvättlapp fungerar jättebra. En stor frottéhanduk på golven o sen e de bara å blaska på. :)

Håret fick tvättas i handfatet - det gick det oxå - ryggen tog lite stryk - men vad gör det när håret blir gnistrande rent. Ja ja - så var det förr (och när man renoverar nu) - och jag är lycklig att jag nu åter kan ställa mej under min nya härligt strilande dusch.

TACK för att jag har det så himla bra.

Köket blev en dröm - det kaffefärgade kaklet där blev bättre än jag kunnat ana - nu är det en ren fröjd att vistas i mitt ljusa fina kök.

1 kommentar:

  1. Det ser ju jättefint ut i köket. Njut och ha en skön söndagkväll nu i ditt "nya" hem.

    SvaraRadera