onsdag 11 augusti 2010

Renovera mera (och halvera kröken)




De e kul å renovera om man inte behöver göra det själv.

Jag fick en fin lapp i min brevlåda för några månader sedan. Jag tyckte den verkade "bra-att-ha-stuff" så den fick sitta med en magnet på väggen. Har inte brytt mej om den en enda gång fram till i förra veckan.

Då hittade jag den - skickade ett mejl o talade om vad jag ville ha gjort - o kan ni tänka er - killen ringde direkt - kom hit dagen efter o kollade - och igår ryckte 2 unga vacka pågar in i huset o shit va dom jobbar..............Helt otroligt.

Visserligen har jag papper på alla golv, inget kök att laga mat i, inget badrum att duscha i, inget sovrum med gardiner, lampor eller väckarklocka - men va gör det - det kommer ju att bli SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ fint.

Nytt kakel i köket är uppe, väggarna målade i hallen, sovrummet o tvättstugan, taken i badrummet och i tvättstugan och huset är mer än upp-och-ner-vänt.

På fredag hoppas jag dom är klara - och då är det förhoppningsvis under 85 debiterade timmar á 169:- som jag kommer att debiteras. ROT-avdrag inkluderat - tänk om jag skulle betalt det dubbla - eller om jag skulle gjort det svart - nä - de här med ROT (som betyder: Renovering, Ombyggnad, Tillbyggnad - men det visste ni väl) är BRA för alla och då menar jag ALLA. Användare som utövare - Dom som har F-skattsedel behöver jobb - svartjobbarna får skaffa F-skattsedel.

Så - alla har tjänat på detta.

Hoppas ni som läser detta även har möjlighet att gå in på www.spritpartiet.se och läsa vilket kanonjobb DOM gör. Dom finns oxå på FaceBook - men det är partiet som behöver ert stöd - 100:- minimum - PLEASE - ta er den tiden o sätt in ert bidrag - litet som stort.

TACK för mej o halvera kröken - det mår alla oxå bra av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar