måndag 4 maj 2009

SOL SOL SOL ...........

2009-03-29 11:59:19

Jag bara ÄLSKAR sol........Klarblå himmel och säkerligen rätt många plusgrader - har inte kollat.Skatorna flyger här fram o tilbaka - försöker knycka grenar fårn mina buskar - grenar som sitter fast - istället för att ta dom som jag räfsat ihop. Är skator dumma eller är dom ute efter färskvara kanske......
Hur som helst - dom e roliga att titta på - och mina buskar kommer säkerligen att blomma i alla fall.
Rabatterna är alldeles gula/blåa/vita av alla krokus som blommar härligt och slår ut precis som jag i solen.
Ska iväg med grannen Kerstin o handla idag - och sen are ska vi faktisktgå ut å äta - de e ju faktiskt söndag = vilodag. Har inte bestämt var - men vi hittar säkert nåt mysigt på landet nånstans - nåt gästis kanske.
Dottern kom hem från Gran Canaria i fredags - där var det varmt så det hette duga - hon sa att hon var som en pepparkaka - och det kan jag förstå - vi var ju o solade över jul/nyår - så det måste ha lagt en bra grund.
Snart bara en vecka tills jag åker till USA - datorn följer med - så ni ska få reseberättelser på plats - det kommer att bli massor med äventyr - mina vänner där planerar för fullt. Härligt...........
Nu blir det trädgården......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar