tisdag 20 oktober 2009

inte kunde jag väl ana.......


Nej - inte kunde jag väl ana att jag skulle bli så biten av "gamla saker". mitt liv består numera nästa helt å hållet av att åka runt på diverse auktioner o göra inköp till mitt "loppis som mer är som en antikaffär än loppis - ni får bedöma själva av bilderna som jag sätter in här.

Och glöm inte att säga ifrån om det är något ni önskar inhandla o ha i era hem - speciellt nu när julen närmar sej - då är detta härliga julklappar att få o ge.

I fredags var jag på visning inför söndagens auktion och kanske är det så att i början tycker vi att ALLT vi ser är fint - men efterhand är det inte nyhetens behag längre o vi har lättare att skilja agnarna från vetet o endast koncentrera oss på det som vi verkligen vill ha.

Jag gick runt med block o penna o skrev upp de lådor (innehållande en mängd otroligt fina gamla keramik/porslinsföremål) som jag kunde tänka mej att buda på. Kanske blev det 5 - 6 lådor och sedan satte jag för mej själv ett maxpris på varje låda.

I söndags var det sedan dags för själva auktionen och lokalen var sprängfylld med förväntansfulla människor som precis osm jag ville bjuda hem sina speciella favoriter. Två av lådorna - de jag helst ville ha fick jag med mej hem och jag var riktigt nöjd. Priset blev 100 kronor mer än jag satt upp - men andra sidan blev det två lådor och inte 5 eller 6 så det var helt OK.

Igår måndag hämtade o betalde jag och sedan väntade diskning av alla prylarna. Det hade inte varit möjligt att se allt som fanns i låda 2 för den var stor o att plocka upp allt inne i lokalen vid visningstillfället är inte möjligt - så lite "grisen i säcken" blev det men jag hade ju sett de översta sakerna och det var dom jag ville åt.

Det tog några timmar att diska o torka allt men jag säger bara WOW - det var helt fantastiskt.

Lite av sakerna lägger jag ut på Tradera och lite behåller jag själv och lite tar jag med till mitt "prylis" som jag numera tänker kalla det, för loppis klingar inte sanningsenligt i öronen.

Idag ska jag dit o flytta alla mina saker till ett nytt område som blivit ledigt och lite närmre "fina gatan". Det kommer att ta hela eftermiddagen. Det är viktigt hur man skyltar sina saker och jag vill ha ett fräscht och mysigt ställe där folke trivs att kolla vad som finns.

Lite närmre jul tänker jag skylta på vita linnedukar med röda löpare o med massor av röda porslins/keramikprylar. Då kommer ett nytt foto här och tills dess för ni njuta av en del fynd från auktionen.

ha det bra

2 kommentarer:

  1. Åh, roligt du verkar ha...och jag förstår dig verkligen, som också gillar det du gör:-)
    Lycka till på nya stället. Kram/Z

    SvaraRadera
  2. Tusen tack Z och välkommen när du är här nere. Kram/L

    SvaraRadera