söndag 4 oktober 2009

bra vecka


Tänk så fort en vecka försvinner. Speciellt sedan jag öppnade min loppis den 2 september så bara rinner dagarna iväg och jag funderar: Hur hann jag med ett jobb tidigare - jag har ju fullt upp med att hinna med allt annat idag?!?

Onsdag eftermiddag loppis, lördag 10 - 4 och söndag 10 - 4 loppis, tisdagar och fredagar golf. Sen ska ju hemmet skötas, trädgården ansas och vänner o släkt träffas.

Härligt är det i alla fall att få rå min tid som jag själv vill. Inte för att jag tyckte att jag levde ett jobbigt liv när jag hade en anställning - men nog var det skönt att säga: TACK O ADJÖ - NU GÅR JAG. Paket, kramar o mycket prat - sen var den sista arbetsdagen ett minne blott.

Jag har inte saknat mitt gamla liv en enda sekund på snart 1 år.......... Helt otroligt.

Däremot känner jag mej SÅÅÅÅÅÅÅ priviligierad - att få vakna när jag vill, lägga mej när och om jag vill, och spendera dagarna (och nätterna) precis som jag vill - det är livskvalitet för mej.

Blommorna här uppe är den bukett som stod på mitt skrivbord min allra första arbetsdag på mitt sista jobb - det var väl en härlig början på ett härligt jobb som varade dryga 3 år.

2 kommentarer:

  1. Så härligt det låter när du beskriver ditt liv idag...det måste kännas helt underbart att du, fullt ut, kan ägna dig åt det du brinner för:-)
    Hoppas du får en riktigt bra snurr på din loppis. Kram/Z

    SvaraRadera
  2. Tack Z det värmer. Än så länge har det gått bra och det gäller att hela tiden finna nya prylar som kan säljas med lite vinst. Kul!!! o lärorikt. Kram /

    SvaraRadera