tisdag 27 oktober 2009

Höst inne höst ute sol i hjärta sol i sinne......



Nä - inte riktigt så gick den gamla strofen - men så känner jag mej idag.

Har varit på en halv timmes promenad - bl.a. lämnat in ett paket på Schenkers inlämningsställe - lämnat en Rörstrandvas som jag sålde på Tradera - över 400 kronor fick jag minsann - och vasen är den som finns på bilden här nedanför. Fatet sålde jag oxå - till grannen - 200 kronor och terrinen sålde jag på mitt loppis.

Helt otroligt - köpte ju två st. lådor ganska stora o fyllda med porslin/keramik till bristningsgränsen för sammanlagt 540 kronor. Redan efter dessa tre sålda föremålen så har jag fått in mer än de pengarna - auktionen är alltså redan betald.

Om 5 veckor är det dags igen - då ska här fyndas.......

En del av sakerna har jag fått slänga - folk är inte rädda om det som inte är deras. Det är visning av auktionsföremålen 2 dagar före auktionen - och då rivs det o slits det i dessa lådor och mycket går sönder - en lite flisa på en keramikvas gör ju att den inte kan säljas vidare - ingen vill väl köpa en vas som inte är hel.

Konstigt att människor inte förstår att vara rädda om dessa rariteter. USCH säger jag bara - dåligt beteende.

Men jag jobbar på med min loppis - ingen strålande föräljning föregående vecka - men det går ju ihop tack vare Tradera. (o grannen).

Snart dags att göra om ett av borden jag har - och skylta med röda prylar - julen står ju för stor del av försäljningen nu - så det gäller att ha det snyggt och oemotståndligt.

Ska ta en bild så ni får njuta av skyltningen lite senare......

I en av lådorna jag köpte fanns en kaffeservis bestående av 6 st koppar med fat och socker o gräddsnipa - allt i rödaste röd keramik - italienskt är det och jag säljer det DYRT - det är sååååå fint och inte en endaste lite skärva finns det (tack publiken).

De 4 muggarna ska jag oxå ha med på julbordet - dom hittade jag när jag var iväg på egen loppisrunda en eftermiddag förra veckan - 20:- betalde jag för dom - vad kan jag ta för dom måntro? det 3dubbla skulle jag tro - nu när dom är diskade o fina.

Har rotat ute i förrådet och där fanns mycket julpynt som jag haft i många år - men med en vuxen dotter som inte gillar julen så kan jag sälja det utan dåligt samveta - hon vill inte ha det. Det är jag 110 % säker på.

Nu är det dags för middag - stekt potatis, korv o ägg - nä - jag gör nog pytt-i-panna istället.

Bon apétite

2 kommentarer:

  1. Så roligt att höra att det går ihop sig för dig...sedan får man nog räkna med, att det tar sin lilla tid att etablera sig men du verkar ju ha roligt under tiden:-) Kram och ett fortsatt lycka till/Z

    SvaraRadera
  2. tusen tack - ja - jag har verkligen roligt under tiden. Ser fram emot min julkommers - sätter in foto på uppdukningen. KRAM

    SvaraRadera