måndag 21 september 2009

Halva september:

allting går att sälja med mördande reklam..
kom o köp konserverad gröt..........

känner ni igen den? Det ligger sanning i detta - för det är otroligt vad människor handlar "konstiga" saker på loppis.

det som jag o min kollega trodde vi skulle sälja snabbt o lätt - det ligger kvar - men annat som mest togs med för utfyllnad - det är BORTA.

hela tiden får vi ändra o flytta på saker för att det ska se nytt o fint ut hela tiden - och idag har varit en dag med ganska mycket tid för omflyttning........inte så mycket folk - vädret har varit otroligt vackert och det finns loppisar utomhus september månad ut - klart att många väljer att gå dit i solen - tror däremot inte att kyrkovalet har spelat någon roll alls.

jag har t.ex inte röstat - det är totalt ointressant för mej hur kyrkan sköter sej o sitt - jag går inte dit i alla fall.

nu blir det upp med benen i soffan - golf på tv som vanligt för mej på helgen och nåt gott till kaffet.

ha det bra allihop

fatet tillhör dagens sålda objekt.......






bra dag ger mersmak...
loppisen idag var den bästa dagen sedan starten för 2,5 vecka sedan.

tredje lördagen och mycket folk ute o rörde sej - många stannade vid min lilla plats och vände o vred på sakerna o en del av sakerna bytte ägare - det kändes riktigt bra.

hade en hel del smycken o oäkta "krims/krams" med idag - och wow - det vill visst folk ha idag - för "smyckena" gick åt som smör i solsken - o visst sken solen - otroligt väder fortfarande här i skåneland.

har jag talat om att jag troligen spelat mellan 35 o 40 rundor golf denna säsong - tisdagar och fredagar har det blivit sedan slutet på april OCH INTE EN ENDA DAG HAR DET REGNAT - är inte detta helt otroligt så säg.

visst har det regnag även i skåneland - men oftast har det skett på nätter - eller nån lite skur - men aldrig en tisdag eller fredag.

Jag som är en riktig sommarmänniska jag har njutit somjag inte njutit på många många somrar - av sommarvädret..............

och att då starta en loppis i denna sommar har ju inte direkt lett till storkovan - men det har dock gått ihop o lite till när hyran betalts.

jag återkommer med berättelser om hur det blir framöver - och mina fynd på auktioner o andra inköpsrundor.

ha det sommar/höst-bra

PS - flickan här nere sålde jag bl.a. idag......








kanske den sista..........
för idag..........

fina fina assietter med uppläggsfat






mer mer mer........
jag vill ha meeeeeeeeeeeeer..............








mer o mer o mer
kan knappast fatta att jag inte ens betalade 1000:- för att jag köpte - jag kommer tillbaka dit nästa auktion - det var sååååååååååååå himla kul






och en tavla
denna hänger nu ovanför mitt piano och är sååååååååååååååå fin och rengjord oxå






mer
7 en till från gustavsberg........härlig






mer
6 - underbar Gustavsberg - gammal gammal.......






o mer
5. keramikskål - dessa saker låg i låda som tillsammans kostade 150:-

massor med prylar - alla kommer inte in här.......

:)






o mer
4. keramik till mej






o mer
3. keramik till mej






mer prylar
2. Rörstrand servis till min dotter: 150:-






bilder på det jag köpte.......
nu har jag diskat och rensat o gjort alla mina nyinköpta saker fina - här kommer dom.......

1. matta handknuten till hallen: 300:_






VAD/VEM ÄR ANTIK....
Nu har jag drabbats av antikfeber - nu är det bara kristall, keramik, porslin och annat som gäller - kom just hem från en visning - och ska gå på auktionen på söndag - loppisen får skötas av en kompis under tiden.

helt otroligt så härligt underbara och gamla saker som finns till salu - jag blir alldeles knottrig när jag ser hela detta smörgåsbord - kartong efter kartong i långa rader med "grejer" som någon eller några inte längre vill eller kan ha. Massor med folk - och det blir nog knökat (betyder proppfullt på skånska) :) på söndag när det är auktion.

Ska ta foton av det jag köper (om jag kan ropa hem det jag vill ha till rätt pris) och visa er allihop.

Golfen gick åt helvete idag - men vadå - solen sken och vi hade härliga timmar i backarna.

Ska äta lite grillad kyckling nu - ha det..

KristallAnel






sverige stannade.......




sicken loppis..............inte en kotte - inte en pryl såld..........hmmmmmm - VARFÖR DETTA tänkte vi?

Svaret blev:FOTBOLL!!!

Vem kör på loppis när Sverige spelar mot Malta (eller vem var det)........

Sånt har jag noll koll på - men loppisen blev idag nästan utan kunder.....

Men vad gör det - vi hade riktigt roligt alla vi som säljer där - och nu har vi hunnit lära känna varann lite - och det gör ju det hela ännu roligare - så vi ger inte upp - nä inte på länge.....

Loppiskram på er allihop

Anel



två stora intressen .............
ja det har väl inte undgått någon här att jag har två stora intressen - golf o loppis

idag var det golfens tur att få strå i centrum - o sicken golf.......... OJ OJ OJ - 25 grader varmt - strålande sol - klarblå himmel och mit vanliga GLADA sommarhumör.

det kan ju inte bli annat än KANON - om jag säger att jag hade 40 poäng - så kanske det är någon som vet vad det innebär - de som inte vet - ni bryr er nog heller inte - så förklaring uteblir.

mer siffror: sänkte mitt hcp från 25.5 till 23.9 - så det får nog bli europatouren för seniordamer näste säsong - eller vad tror ni??

Kom hem - svettig, hungrig men GLAD - byttre kläder o satte på kaffe och bredde härliga mackor........

sen ringde det på dörren - och utanför stod trädgårdsmästaren o undrade om det var ok att han klippte häcken som jag bett honom om.

helt klart var det ok - så ner med kaffe o macka o UT IGEN - jag klippte bort sånt som inte ska vara i häcken - vilda rosor bland annat - o han snitsade till häcken så nu när kl. är 7.30 pm - ja då har jag just fått i mej lite pasta med kassler och en ÖL - och är helt slut......

så nu ska jag kolla nyheter - o sen IDOL............jippie.....

ha de - och dream on...........

IdolAnel






mer än om jag inte gjort nåt alls...........
rapport från Anels LOPPIS:

Kan konstatera att kassan har vuxit för varje öppen dag = 3 gånger.

dag 1 = 3 timmar
dag 2 = 6 timmar
dag 3 = 6 timmar

summa 19 timmars öppethållande.

Inte har jag blivit miljonär inte - men kan lätt konstatera att jag har mer pengar i börsen än vad jag hade haft om jag inte hade öppnat min loppis - för det är ju så - att om jag suttit på rumpan o kollat TV, spelat golf, kört hit eller dit, städat, sovit mm mm - ja då hade jag inte haft alla dessa inkomna pengar - så vad säger detta?

Jo - ha garageförsäljning - lägg in på blocket eller tradera - så blir vi dels av med det vi inte vill ha längre, dels rullar kulorna in..........

Kul......

packad o klar för onsdag är jag - fast helnykter - dock inte helnykterist............








HURRAAAAAAAAAAAAAAA
En sån LYCKAD dag........Över all förväntan - får köra fler lådor till helgen........








nu är det NÄRA
för i morgon börjar jag köra sakerna till loppisen som öppnar kl. 16...............

det ska bli så ruskigt kul..............som min väninna sa idag: det gör inte nåt om vi inte säljer så himla mycket i morgon - men vi ska ha KUUUUUUUUUUUL - och det sa jag YESSSSSSSSSSSSss - till - vi ska ha så himla kul - och vi ska sälja massor oxå.

Jag ska ta bilder på öppningen - så ni ska få ta del av det hela ni oxå - för det är ju lite långt att köra förstår jag.......men - jag kommer att ha öppet onsdagar, lördagar o söndagar - året runt - så kanske är ni i Malmö - och då e ni så jättevälkomna att ha kul tillsammans med oss - på stans bästa LOPPIS.

Kram - nu ska jag fortsätta PACKA ner..........

Loppan/Anel




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar