måndag 21 september 2009

augusti:

jag väljer bort.........
undrar om detta är ett vanligt fenomen nuförtiden - att välja bort - eller har jag godtagit alldeles för många personer i min vänkrets som jag egentligen inte sympatiserar med - men som funnits där ändå.

att inte ha något gemensamt med sina vänner - ja då undrar jag - om än aldeles för sent i livet (fast det är aldrig för sent) vad ska jag ha dessa vänner till? att de suger ut energi varje gång man pratas vid eller umgås är inte acceptabelt för mej - så nu är det gallring som gäller.

jag liknar det vid "10 små negerpojkar" (får man säga/skriva neger egentligen) och vänkretsen krymper undan för undan i takt med att jag ÄNTLIGEN vågar säga ifrån: "jag vill inte längre umgås med dej - du tillför inte något positivt i mitt liv och jag dräneras på energi vid varje möte".

detta hände senast igår då en väninna (hmmmm) ringde. alltid och jag menar verkligen ALLTID har hon negativa saker att prata om - är det inte det svenska samhället så är det hennes inneboende eller hur svenska företag diskriminerar anställda eller hur sverige gör detta eller detta mot den eller dom - eller hur vi hanterar det ekonomiska läget här i landet eller eller eller........

så igår sa jag till henne så här: Nu avbryter jag dej och måste få lov att säga att jag inte längre orkar höra på när du pratar eftersom allt du säger är negativt och jag är en positiv människa och klarar inte längre av detta.

Hon gick i taket och avbröt mej med att hon minsann inte var negativ - jag svarade att det var inte vad jag sa utan det hon förmedlade var negativt - men hon hörde som vanligt inte på utan fortsatte älta och JAG LA PÅ LUREN.

då kom det ett mejl om att jag var rasist, (damen ifråga är norsk) mm mm mm. raderade henne från alla register här på datorn och så var dom bara 9........

borde vi säga ifrån oftare - hänger vi ihop bara för att "ha nån" - eller är vänskap (fast det var ju inte vänskap) så ytlig.

kram alla vänner där ute - ser gärna era synpunter - positiva som negativa.

vän/anel






INBJUDAN

I en lokal på Sallerupsvägen 140 öppnar vi den 2 september 2009 en marknad i miniformat.

Hitta hem..............ja - det är så våra objekt säger...........de vill alla hitta ett nytt hem........dom har tröttnat på våra..........och vi har tröttnat på dom.......

Vi skulle bli jätteglada om du vill komma till invigningen - kanske hittar du något som vill följa med hem till dej - något som du inte kan motstå - och som inte kan motstå dej.....

Det är så det ska kännas när man handlar - en förälskelse - något du inte vill leva utan - i alla fall inte just nu.

Jag har samlat i många många år - och eftersom det bara finns ett visst utrymme i en bostad - ja - då måste jag låta en del flytta hem till er så att jag kan få plats med nya förälskelser.......

Jag har slagit mej ihop med en tjej - hon har oxå massor med helt underbara saker - arv från svärmor bland annat - riktigt fina keramik-, glas- och porslinssaker.

Gör ett besök - ni kommer att åtminstone ha en härlig stund - och kanske hittar ni något ni vill ha.

MYCKET NÖJE - och glöm inte att vara observant - det finns massor av bra-att-ha –saker - som gärna vill följa med dej hem.

VÄLKOMNA SÄGER

LENA O CHRISTEL








jag slipper regnet...........




men det gör inte dom som e där..............

Entusiaster finns överallt - jag finns i soffan - o vi har en svensk på 2:a plats i The Barkleys utanför NYC - i New Jersey - med Frihetsgudinnan som närmsta granne - UNDERBAR utsikt.

Nu ska jag sova........det är tröttsamt med golf...........



havsbad.....
sen jag flyttade ut hit till min villa för 7 år sdedan har jag inte badat i havet en enda gång (i malmö alltså) - men häromdagen ringde jag min väninna o sa: kan jag inte få komma ner till dej i helgen o bada - vill så gärna doppa mej innan det blir för kallt - jag älskar ju havet och bad.

visst - vi bestämde att denna helgen skulle vi tillbringa på stranden - hon har badhytt dessutom för omklädnad o förvaring av mat/badkläder.

och vad händer? jo regnet står som .................idag - mellan varven - och inte är det speciellt inbjudande att köra ner till väninnan o ligga på stranden inte......nä - det får nog vänta till nästa sommar det........

men jag har ju annat att göra - plockar o plockar o plockar bland mina loppisprylar - tvättar, gör rent - prismärker o packar ner - för på onsdag öppnar vi - tänk om ni kunde komma ner till premiären allihop - det skulle va kul - men vi får göra det i tanken stället.

Nu återgår jag till mina prylar - o nifår ha en härlig lördag.

Loppan






TGIF.......
har öppnat i Malmö........tänk - första gången jag såg TGIF var i NYC för snart 15 år sedan - ett härligt typiskt amerikanskt stek-ställe - där fettet dryper om maten och hambugrarna är så stora att de räcker till 3 - 4 personer - men var för 1 (en)..........ops

sen kom det till stockholm - med lite svenskare stuk - gott gott gott - men fortfarande american way - och nuuuuuuuuuu - nu har lilla malmö fått TGIF........kommer säkert att gå dit inom kort.......

men TGIF är oxå nåt annat - för mej i alla fall - för Thank God It's Friday - det är härligt - varje gång - även om jag inte jobbar - så e fredagen alltid fredag.

sommartid börjar den med golf vid 10-tiden - 3 - 5 timmar senare brukar trädgården få lite omvårdnad - det ska handlas och gosas till för golfen på Viasat Golf på kvällen - den bästa dagen/kvällen på HELA veckan för mej.

idag har jag dessutom hunnit tvätta bilen här ute - eftersom det låg regn i luften så får trädgården vänta tills i morgon - och bilen står nu ren o blänkande under tak.

strukit lite - loppisen öppnar ju nästa vecka - och allt måste vara rent o struket - om ni bara kan ana SOM JAG LÄNGTAR - en dröm går i uppfyllelse.

Nu får ni ha en skön fredagkväll - allihop - och på återläsande/skrivand.

Anel






Tänk så bra jag har det.......
ja - nu när det sura i mej lagt sej - jag har varit riktigt sur ett par dagar - ja då upptäcker jag att wow - tänk så bra jag har det......

idag har jag varit hos min mamma - hon fyller NITIOETT (91) år idag. JA MÅ HON LEVA......och kan ni tänka er - jag fick träffa eva och barbro - min mammas kusiner - men dom är i min ålder och jag har inte träffat dom på nästan 40 år - eva och jag umgicks jättemycket på gymnasiet - men sen flyttade både hennes o min familj och vi tappade bort varann.

men idag - hade dom vägarna förbi min mamma - de skulle i morgon på studentjubileum och då passade de på - och det var bara såååååååååå himla trevligt.

i den lilla byn där min mamma bor har jag bott som tonåring och en annan väninna till mej - som jag känt sedan 1963 - hon är bosatt i australien med sin familj men har hus kvar i sverige - dom var just idag oxå i byn och vi fick några härliga timmar tillsammans.

eftersom det var mammas dag - ja då kunde jag ju inte ägna så mycket tid som jag önskade åt mina "gamla" vänner - så jag bjöd hit dom på kräftor den 7 september - det ser jag fram emot.

Så - jag har det bara såååååååå bra - och har haft en underbar dag - med strålande sol - lunch utomhus i trädågrden och möte med long lost friends.

I LOVE TO LIVE.........

LyckligaAnel






foto och text i bloggen
gomorron - är det mer än jag som har en förändring när jag öppnar bloggar?

fotot på sidan har förflyttat sej till vänster och nu ligger texten (namn, ort, ålder och status) + kuvertet med Kontakta och hjärtat med Flirt rakt över fotot???

Använder inte Explorer utan en i mitt tycke bättre web-läsare som heter FIREFOX - gratis att ladda ner - o igår kom det en uppdatering - kan det vara den måntro - eller?

Nu morronkaffe.

http://sv-se.www.mozilla.com/sv-SE/

Nu har jag pratat med supporten och det är firefox ser det ut som. Supporten har lovat klara ut hur jag ska få bort problemet.

BRA SUPPORTEN _ TUSEN TUSEN TACK!!





och när kvällen kommer.......
då sätter jag mej här o beskådar o njuter ett glas öl................






o pelargoner......i många färger
uppdrivna av mej.............det är det roligaste - att driva upp o spara o övervintra o plantera ut och sätta skott.........






o mina fina tomater......







o frukt........







o grönsaker....







o i rabatter,







i krukor.......







å luktärtor







speciellt rosor........RÖDA







älskar blommor....







FotoAnel i farten.........
ska se om jag kan trötta ut er ( Kyss men en massa bilder tagna i trädgården idag.

FotoAnel








energi UUUUUUUUUUUUUUT
har man hus har man alltid jobb - sen är det inte säkert att man varken vill göra jobbet - eller har krafter till det - eller har krafter men ids inte - inte idag.........annan dag kanske - men inte idag - känns det igen......

jag har ganska stor trädgård - i alla fall för mej allena - men va fan - - de e bara å spotta i nävarna - eller vad det nu var.........för idag skedde det - jobbet som jag inte ens orkat tänka på - än mindre haft de fysiska krafterna till - men idag hade jag dom.

kan just tänka mej var energin kom från - men det talar jag inte om - men OJ så skönt det är att kunna själv.......

jag hade - märk väl hade - en ganska stor buske som växte alldeles för nära mitt trädäck - den skulle flyttas - i säkert två år - och jag lovar att den blev inte mindre på de två åren.

började med att klippa av alla grenarna - sen grävde jag ett dike runt om - och sen kopplade jag på vattenslangen............i 20 minuter lät jag vattnet rinna ner i diket - och ner under busken hoppades jag på.

sen satte jag spaden i den leriga jorden och grävde o grävde och grävde - plask plask hela tiden - men...........tror eller ej - efter ett par vakumsug med spaden - och nån timme senare - så lossnade den.

OK - men hur i hete ska jag få upp den då??? TA iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii sa jag till mej själv och TOG iiiiiiiiiii.

plask - så hade jag busken uppe o mej sittande mitt i leran.......ha ha ha.....men upp kom den - och ut med skottkärran - o i med busken......

sen grävde jag en grop på gräsmattan - ska nämligen försöka få en berså bestående av lite olika buskar.......och ner satte jag min blöta buske.

nu ser det så fint ut - och jag är nyduschad o luktar gott igen - men krafterna är förbrukade och snart är det damgolf från usa med vår fantastiska Anna Nordqvist och de andra - håller tummarna för europa.

ha de - alla

STARKAAnel






efter regn........




.... kommer sol och idag är en sådan dag.

Hade USA/Danmarksgästen här igår oxå - men hur det var skriver jag inte om - det blir ändå inte så bra som verkligheten och det var därför som jag tog bort den förra. Ingenting kunde återge det mötet med rättvisa - så var det.

idag har jag inte det sällskapet - men min inneboende (en tjej på 49) och jag ska på loppis - ska försöka hitta en permanent loppis som vi inte har besökt förut - lite spänning vill man ju ändå ha.

Solen skiner - 20 grader varmt och jag är på GOTT humör.

Hur kvällen blir - ja det får vi se.

Kram o ha en härlig lördag.

SolAnel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar