fredag 18 december 2009

Nu närmar det sej......




Jul jul - strålande jul.........ja - jag tillhör dom som gillar julen - till skillnad från min dotter som inte har samma känsla alls. Så detta året åker hon till New York med en vän - ja ja - Mamma har accepterat men kan inte säga att det är så kul (för mej.........men för henne).
Snön fullständigt vräker ner här och jag har varit ute o skotta ett par gånger redan.
I går skulle jag åkt till Borås och en kompis där - för att äta julbord med en annan gemensam vän. Men snö o kyla satte stopp för tåget (SJ alltså) - jag hade ju en tid att passa där uppe och det skulle jag inte hinna med.





Dom hade i alla fall en trevlig kväll och det är jag glad för - nästa år kanske jag kan vara med.
Nu har jag tänt ljus överallt här inne - och på trappan står en lykta med ett stort rött ljus o brinner för förbipasserande.






Julen kan komma precis närsomhelst nu för mej - fast kanske inte - jag ha inte köpt nån julmat ännu - så OK - jag väntar till nästa vecka - då är det JUL.

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med alla tända
    ljus:-)...just nu har jag också massor av ljus tända och det lyser upp hela huset, utan en enda lampa någonstans...dessutom sprakar elden ifrån vedspisen och jag riktigt
    njuter:-)...myyysigt!!!
    Kram/Z

    SvaraRadera
  2. just nu - kl. 19 - så vräker snön ner för tredje dagen i rad - det är sååååååååååå himla vackert.

    SvaraRadera