fredag 11 december 2009

Jag i ett nötskal........


Tänk så skönt det är att få vara den jag är - på gott o ont naturligtvis - men mest GOTT.

För någon vecka sedan var det inbrott i grannens grannes hus. Jag tycker otroligt ILLA om män som inte kan uppföra sej "normalt" - och skiver på varenda lista som har med anti-våld att göra. Har anslutit mej till spritpartiet - som anser att alkoholen ar en av de största bovarna till VÅLD mot kvinnor.......JAG HÅLLER MED.

Men det är inte hela sanningen - det finns säkert fler anledningar till detta oprovocerade våld i vår värld - men nu när det kröp så nära mej - inbrott är VÅLD - ja då vill jag inte längre bo här. Det går inte en enda dag utan att jag tänker på detta o det tar på mej - naturligtvis.

Så nu har jag bestämt mej för att sälja mitt hus - ja jag vet att jag älskar att pyssle i min trädgård - tro inte att jag inte vet - men rädslan är VÄRRE - mycket värre. Jag kan ha en lägenhet med balkong o massor med välxter både där o inne i fönsterkarmar o på golven.






Idag har jag varit o kollat på den 4:e av lägenheter - och jag gillar det jag ser. Har en till att kolla på söndag - o sedan ska jag bestämma vilken jag vill vara med o bjuda på.

Jag vill känna mej trygg när jag stängt min dörr - dag som natt - hemma eller inte hemma - och det kommer jag att bli när jag är utflyttad.

(Detta vackra skinkfat har jag till salu - nån som e intresserad??? kan bli ditt för 275 kronor....) 7 januari 2010: sålt för 280:-


Så - - håll tummarna för mej - att jag hittar det jag vill - loppisen kommer inte att bli lidande - den släpper jag inte i första taget.

Kram

3 kommentarer:

  1. Hej där!
    MEN vad trist med din grannes inbrott och så himla jobbigt för dig att vara rädd hela tiden :(
    Hoppas du hittar vad du söker, jag klickade på länken men den funkade ej?? Hör av dig ifall du hittar ny/annan länk för nu blev jag nyfiken!

    Ha det så bra.
    Kram Git

    Ps. tack för din söta kommentar på min sida!

    SvaraRadera
  2. har skrivit ny länk på din sida - hoppas du har en skön kväll - här e det massor med levande ljus - det värmer. KRAM Lena

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Tack för din kommentar. Jag ber om ursäkt att jag skrivit fel i min blogglista, jättebra att du sa till, felet är åtgärdat. Ha en bra dag.
    Kram/Helen

    SvaraRadera